Vilken Excel-funktion skulle spara dig mest tid i vardagen?
Många som arbetar dagligen i Excel upplever att de "kan" programmet, men spenderar ändå mycket tid på manuell databearbetning och repetition. Om du ser till din egen arbetsdag, vilken specifik funktion – till exempel Pivot-tabeller för snabbanalys, LETARAD/XLETARAD för att koppla ihop data, eller kanske grundläggande automatisering – tror du skulle spara mest tid om du bemästrade den fullt ut?
7 Views

För mig skulle XLETARAD (XLOOKUP) spara mest tid om jag behärskade den fullt ut www.addskills-online.se/excelpaketet/ Jag arbetar ofta med att koppla ihop data från olika källor, och att slippa krångliga formler eller manuella kontroller skulle göra stor skillnad. Jämfört med LETARAD är XLETARAD mer flexibel och mindre känslig för fel, vilket minskar risken för problem i stora filer. Samtidigt tror jag att grundläggande automatisering, som makron eller Power Query, också kan effektivisera repetitiva uppgifter. Men just nu känns XLETARAD som den funktion som snabbast skulle förbättra min arbetsdag.