Jag behöver akut städhjälp inför en visning av min lägenhet och är lite stressad över att hitta rätt företag på kort varsel. Tänkte att en professionell städfirma kanske kan göra underverk på kort tid. Har kollat runt lite på nätet och det verkar finnas många alternativ. Till exempel hittade jag information om städfirma södermalm - Limpio.se som erbjuder både hemstäd, flyttstäd och kontorsstäd, med fasta priser och nöjd-kund-garanti. De marknadsför sig som snabba och pålitliga, och de täcker områden som Hornstull, Mariatorget och Zinkensdamm. Vad är era bästa tips för att snabbt kunna boka en pålitlig städtjänst inför en lägenhetsvisning, och vad bör man fokusera på att de ska städa extra noggrant?
7 Views

Inför en visning är det ofta de synliga ytorna som är allra viktigast att fokusera på. Dammtorkning av alla fria ytor, polering av speglar och glasytor, rengöring av lister och fönsterbrädor samt en ordentlig dammsugning och våttorkning av golv gör stor skillnad. Köket och badrummet är också kritiska områden där renlighet verkligen uppskattas. Många städfirmor erbjuder "visningsstädning" som en specifik tjänst, vilken är anpassad för att snabbt och effektivt fräscha upp hemmet för potentiella köpare.